Retail op het station

In 2020 hebben we nieuw gebouwde winkelruimtes in verhuur genomen en op diverse stations leegstaande winkels verhuurd. Het verhuren van winkels heeft een grote impact op de leefbaarheid en sociale veiligheid op stations. Samen met nieuwe en bestaande huurders kijken we op kleinere stations bijvoorbeeld naar uitbreiding van het aanbod met koffie, verwarmd wachten en een toilet.

Verantwoord assortiment

NS Stations wil klanten op stations makkelijker een verantwoorde keuze te laten maken. Bij Kiosk is het aandeel producten dat gezien wordt als betere keuze 29%, bij Julia’s 53% en in automaten 31%. Om de keuze makkelijker te maken, kijken we hoe we meer verantwoorde producten in het assortiment kunnen opnemen in onze winkels.

Verbeteringen formules

Julia’s heeft afgelopen jaar met Foodsy en Thuisbezorgd.nl de pick-up service bij alle vestigingen op de stations uitgerold. Ook andere ondernemers op het station zijn bij Foodsy en Thuisbezorgd aangesloten.
In 2020 zijn 15 winkels van Kiosk omgebouwd naar het nieuwe concept. De nadruk ligt daarin op een wisselend aanbod gedurende de dag, aandacht voor duurzaamheid bij de inrichting en het makkelijker maken van een verantwoorde keuze uit het assortiment. Zelfscankassa’s zijn de volgende stap.
In juni 2020 hebben NS (Stationsfoodstore B.V.) en Albert Heijn een nieuw contract afgesloten voor de verlenging van de samenwerking op het station.